Еден несовесен брат во моментот на смртта видел страшен змеј...

 Еден несовесен брат во моментот на смртта видел страшен змеј, на кој му дале да јаде.

„Следејќи го својот брат, еден многу вознемирен монах по име Теодор влезе во мојот манастир повеќе од потреба отколку по своја слободна волја. Теодор со својата заклетва, гнев и потсмев сведочеше дека никогаш не сакал свет монашки живот.

За време на пандемијата, која истреби значителен дел од жителите на градот, тој се разболе и веќе се приближуваше кон смртта. Со последниот здив на Теодор, браќата се собраа за да бидат покрај него со молитва. Неговото тело почнало да се лади во екстремитетите, а само во неговите гради била зачувана топлината на животот. Колку појасно браќата го гледаа неговиот крај, толку поусрдно се молеа за него. Одеднаш, тој извика со силен глас, прекинувајќи ја нивната молитва: „Оди си, оди, на змејот му е дадено да јаде, но тој не може да ме проголта поради твоето присуство“.

Веќе ми ја голтна главата, дај му можност да не ме мачи, туку да прави што сака со мене. Ако му дадоа да јаде, тогаш зошто успорувам поради тебе? Тогаш браќата почнаа да го прашуваат: „Што велиш, брат? Направете го на себе знакот на Светиот Крст. Со голем плач, тој одговори: „Сакам да се прекрстам, но лушпите на змејот ме спречуваат“. Кога слушнаа за тоа, браќата со солзи се поклонија на земјата и почнаа посериозно да се молат за негово избавување. Одеднаш на братот му стана подобро, па извика: „Фала му на Бога! Змејот, кој имаше намера да ме проголта, побегна. Воден од вашите молитви, тој не можеше да застане овде. Молете се само за моите гревови, бидејќи сум подготвен да се покајам и целосно да го напуштам световниот живот. Така, личноста која, како што беше речено, веќе стануваше поладна, беше спасена доживотно за да се обрати кон Бога со целото свое срце. После тоа, менувајќи ги мислите, долго се бореше со скрушеност на срцето, а потоа само неговата душа се ослободи од телото.

Свети Григориј Велики

Comments