Прво ќе клекнеш, а потоа ќе ја започнеш својата молитва

 Прво ќе клекнеш, а потоа ќе ја започнеш својата молитва




 Додека се подготвувате да го започнете бдението и вашата молитва Бог ќе ја прифати, ќе го направите следново:

 Прво ќе клекнеш, а потоа ќе ја започнеш својата молитва, откако претходно си ги запечатил срцето и екстремитетите со животворниот Крст.

 Потоа ќе седите малку во тишина, додека не ви се смират сетилата и мислите.

 Освен тоа, ќе ги кренете рацете и срцето кон Господа и ќе побарате од Него да ви ја зајакне духовната болест, за да ви биде прифатена вашата молитва за бдение.  Зборовите на вашата молитва нека бидат како што следува:

 Господи Исусе Христе Боже мој, Ти кој се грижиш за целото создание, Ти ги знаеш моите страсти и болестите на мојата природа.  Знаеш колку сум слаб и колку лесно Те оставам и правам зло.

 Господи, жал ми е за тоа.

 Го препознавам тоа.

 Грешам против Тебе, Кој ме спаси и ја пролеа Твојата Пресвета крв на Крстот.

 Јас сум страдалник кој сатаната го напаѓа од секаде.

 Каде да бегам, Господи?

 Кај луѓето; но и овие се немоќни.

 Само Ти си Моќен, Силен.

 Твојат моќ е голема.

 Така, Ти, Боже, која ја знаеш болеста на мојата природа и ме зајакнуваш во мојата слабост, заштити ме од збунетоста на пресметките што ми ги носи сатаната.

  Згаси ги моите страсти, кои ме обземаат како бранови на бродолом, и овозможи ми да се молам одвоен од сè земно, валкано и расипливо.

 Убиј ги моите зли желби и тргни го од мене сето зло, за да ја вкусам сладоста на бдението што ќе го направам за да се соединам со Тебе.

 Ноќната молитва мора да се врши слободно, со свесност дека правиме големо духовно дело за нашата душа.  Голем благослов и духовна радост е да се зборува со Бог цела ноќ.  И подобро е нешто да се остави надвор од псалмите, отколку да се каже сè брзо и да не се разбере.

 Ако за време на ноќната молитва умот ти шепоти велејќи ти „падни малку побрзо, затоа што ти претстои голема борба“, не слушај, бидејќи таа доаѓа од сатаната кој сака да ни го украде плодот на молитвата.

 И ако тоа сепак ви пречи, молете се на Господа повеќе и со поголема сила.  И ако сатаната повторно ве нападне, тогаш клекнете и молете се со следниве зборови:

 Христе мој, немам да ти кажам многу  зборови.

 Се што сакам е да ме помилуваш.

 Да ја разберам мојата грешност.

 Да ја знаеш мојата милост.

 Сакам да дојдам кај тебе.

 Со овие зборови искушението ќе се повлече и ќе победи Христос, кој со голема радост ја прифаќа молитвата на оние што се молат ноќе.  Ноќната молитва е жртва.

 Во време кога природата бара да спиеме, а целиот свет спие, молитвеникот мисли дека молитвата има поголема вредност од се.  Не затоа што Бог не ја прифаќа дневната молитва, туку затоа што молитвата на будност е жртва на спиење.

 Ако се уморите во текот на будните часови, не очајувајте.  Злобниот ѓавол ќе го искористи тоа, и како што тајно разговараше со Ева и ја заведе на погрешен пат, така и ќе ви рече:

 Сега доста е! Колку часа се молиш? Не гледаш дека не можеш да станеш?  Ќе одговориш не на предавничките шепотења на ѓаволот. Не, не застанувам!  Да бидам уморен.  И ако мојот јазик не може да се моли, моето срце е со Бога.

 Во ова време на искушение е потребна „будност“, бидејќи сатаната удира со бес, знаејќи каква корист ќе добиеме од будноста, било да е тоа мало или големо.

 Четириесет години светителот се молел со следниве зборови:

 Јас, Господи, како човек згрешив, а ти како Бог простуваш.

 И кога ги кажувше овие зборови, постојано плачеше.  Без разлика дали се заблагодарувате, се молите или славите, молете се колку што можете додека стоите цела ноќ и вашата награда ќе биде голема.


 Свети Исак Сирин

Comments