Сакав некој да ме сака вака, без причина само затоа што постојам

Сакав некој да ме сака вака, без причина само затоа што постојам


Немаше љубов на овој свет. Никој никогаш не ме сакал вистински за тоа што сум.
Сите би ме „сакале“ да имам убаво лице, тело, очи. Но, ако доживеам несреќа и ја загубам ногата или моето лице беше изобличено, зарем „јас“ сè уште не би бил истата личност? А сепак никој не би останал покрај мене. Никој вистински не ме сакаше. Никој не го сакаше најдлабокото јадро на моето битие, јас. Тоа не беше ни поврзано со мене. Тоа беше поврзано само со површината на телото.
Моите пријатели, зошто ме сакаа? За умот? Идеите; За знаењето? Но, ако не одев на факултет, зарем не би бил истиот? Истата личност? Кога би ја удрил главата и би станал малку тежок во умот, дали моето најдлабоко јадро, мојата душа, не би било повторно исто? Кој би ме сакал тогаш?
Дури и љубовта на моите родители не беше чиста. Таа беше во сенка на некои очекувања. Некои сакаат да се вратат во иднина. Освен физичката љубов, тие ме сакаа поради некои причини. Затоа што бев паметен, затоа што бев добар ученик, затоа што ќе се грижев за нив во нивната старост.
Но, немаше ли кој да ме сака таков каков што сум? Неактивен без камата, без да очекувате никаков надомест? Не беше важно дали сум паметен или глупав, убав или грд, добар или лош. Бев јас, зад и надвор од сите овие површни работи, моето вистинско јас. Сакав некој да ме сака така, без причина само затоа што постојам. Да го сакам најдлабокото јадро на моето битие, а не општествените конструкции.
Сакам да верувам дека има луѓе кои навистина го гледаат другиот надвор од биолошки ентитет, и дел од општествено ниво.
Трансценденцијата на оваа љубов е, според митрополитот Пергамски Зизиула, љубовта кон непријателите, што е всушност критериум на светоста според Свети Силуан Светогорец, исто како последното учење Господово на Крстот: Не постои облик на љубов. послободна од оваа и ниту една друга форма на слобода поблиску не се поистоветува со љубовта кон непријателите.И ако ги сакате оние, што вас ве љубат, каква ви е наградата? Зашто и грешниците ги милуваат оние, што ги сакаат нив (Лука 6, 32).
Љубовта која очекува возвраќање е „грешна“, патолошка. Невозвратената љубов, упатена кон оние кои ни штетат, е навистина „благодат“, односно слобода. Божјата љубов „во Христа“ „за нас грешните“ и Божјите непријатели, љубовта кон грешниците е единствената бесплатна љубов.

отец Спиридон Скутис 

Comments