„Знам која ќе биде“...


 Еднаш отидов во манастирот и го видов отец Гаврил како со тешки зборови ја кара мајката Кетеван, која тогаш беше искушеничка.  Го тргнав настрана и го прашав: Отец Гаврил, што сакаш со оваа невина девојка?  Ме погледна строго и ми даде знак со раката: застани, знам која е и знам што ќе биде, но ја карам затоа што сакам да ја понизам.

Тој ги подвлече зборовите „Знам која ќе биде“, со што се добива впечаток дека таа ќе биде игуманија на манастирот.
Отец Гаврил размислуваше за сè со неверојатна точност.  Тој знаел дека Илија II ќе биде католикос-патријарх на цела Грузија многу пред да се качи на тронот.
Отец Арсен (Беришвили) еднаш ме предупреди дека Отец Гаврил го бркаат да го фатат и да го затворат.  Го однесов во мојата куќа во Кахети.  Таму имаше релативно помала опасност.  Му дадов мала соба.  По некое време се вратив во манастирот.  Мајка ми живееше во близина и му даваше храна, но беше многу загрижена: не јадеше ништо и што да правам.  Слегов да видам, но ништо не можев да направам.  Кога го искарав, тој ми одговори: Зедов премногу храна.  Мислеше на духовна храна - молитви.  Кога го запалив светлото во три часот по полноќ за да почнам да се молам, тој веќе клечеше во подножјето на дрвото и се молеше.  Дури и да беше лошо времето, тој сепак ќе клечеше и ќе се молеше на Бога за Грузија.  Не сакав да го вознемирувам за време на молитвата, па не се осмелив да кажам ништо.  Кога дојдов дома, прашав каде си?  А тој одговори: „Бев со Христа“.
Отец Гаврил, чувствувајќи ја опасноста, ја насети однапред и веднаш излеговме од мојата куќа.  Се вратив неколку дена подоцна и открив дека правеле претрес. И мене ме бркаа да ме фатат, но Господ секогаш ме штитеше.  Се вратив или не, некој ме задеваше и ме застанаа тројца мажи, двајца во униформи и еден во цивилна облека.  Претставниците на милицијата инсистираа да напишам изјава за кого се сомневам.  Јас одговорив: Ништо не изгубив и што да барам во милицијата?  Отец Гаврило ме предупреди, ова беше одговорот.  Кога ништо не успеа, се свртев кон него и му реков:Не се сомневам во тебе.
Тоа беше период кога верниците беа прогонувани со особена суровост.  Лесно поткупените, глупави луѓе фрлаа камења по нас и го повикаа отец Габриел Чие-Чи.  Не се налути, мирно ќе речеше „Еј, јас сум Чие-Чи“ и ќе почнеше да јаде трева.
Еднаш живеев во Хуло, кога дојдов од таму, отидов кај Отец Гаврил.  Ја повикал монахиња Параскева и рекол: „Слушај добро, овде, во овој престол лежи мојот појас, не давај никому повеќе од тоа“.  Потоа се сврте кон мене и ми кажа такви потресни зборови што ги чувствувам и денес: „Наскоро ќе ја напуштам оваа земја, нема да ја видиш мојата смрт“.  Кога ќе дојдеш, повеќе нема да те видам и ќе  клекнеш со своето колено во земјата на мојот гроб.  Ова е нашата последна средба“.
Иако добро ги разбрав сите негови зборови, сепак мислев дека Отец Гаврил нема да умре.  Кога отидов во манастирот по некое време и го најдов мртов, бев многу тажен.
Кога умре мајка ми, Отец Гаврило и оддаде голема почит и кога ја погребавме, ми рече: Мајко, мајка ти нема да застанеш тука.
Поминаа пет-шест години од неговата смрт и го видов сведочењето: мајка ми на сон ми рече, синко, однеси ме од тука, што правам јас овде.  Му кажав на Отец Гаврил што видов, иако тој веќе беше запознаен со приказната.  Направивме нов ковчег, ја закопавме мајка ми во него со стариот ковчег и ја погребавме во дворот на Соборниот храм на Пресветата Богородица.  После тоа видов уште едно сведоштво: мајка ми беше среќна.

Монозони Нино (Феикришвили) 

Comments