Целиот христијански живот се состои во тоа да се биде вистински пријател на Христос

 Се случува дете од седум или осум години да дојде кај мене на исповед, поточно, за прв пат.  Во исповедта тој наведува голем број гревови.  Слушам, а потоа обично го прашувам:


- Кажи ми: дали се чувствуваш виновен или ми го повторуваш она за што те прекоруваат родителите?


- Не, мајка ми ми кажа дека треба да признаам ова или она, бидејќи тоа ја лути, а со ова го нарушувам мирот во домашниот живот.


- Сега заборави.  Ова не е она за што зборуваме.  Не дојде да ми кажеш на што се лути мајка ти или татко ти.  А ти ми го кажуваш ова: знаеш ли нешто за Христос?


- Да.

– Дали си го читал Евангелието?

- Ми кажаа мајка ми и баба ми, а јас нешто прочитав, па дури и го слушнав во црква ...


Кажи ми: дали ти се допаѓа Христос како личност?

- Да.


- Дали би сакале да се дружите со него?

- О да.


И знаеш како е да се биде пријател?

- Да.  Тоа значи да се биде пријател.


- Не, тоа не е доволно.  Пријател е човек кој е верен на својот пријател во сите околности на животот;  кој е спремен да направи се за да не го разочара, да не го измами, да остане со него ако сите други се одвратат од него.  Пријател е личност која е до крај верен на својот пријател.


Замислете дека сте на училиште.  Ако Христос беше само момче и целиот клас се сврти против него, што би направиле?  Дали би имал верност и храброст да застанеш до Него и да кажеш: ако сакаш да го победиш, тепајтеме и мене, бидејќи јас сум со Него?  Ако сте подготвени да бидете таков пријател, тогаш можете да кажете: да, јас сум Христов пријател и веќе поставувајте прашања за вашата исповед.


Прочитајте го Евангелието!  Од него можете да научите како можете да живеете за да не се разочарате од себе;  како можеш да живееш за да се радува за тебе, гледајќи каква личност си, каков си станал, заради ова пријателство.  Дали го разбираш ова?

- Да.

- Дали сте подготвени да одите по тоа?

- Да…


– Целиот христијански живот се состои во тоа да се биде вистински пријател на Христос и постојано да се учи, што е одвратно за Него, што доведе до Негова смрт и да се однесуваме соодветно.


Митрополит Антониј Сурошки 

Comments