Од книгата „Старец Ефрем Катунакиски“, поглавје „Молитва“

 Невестата од Песната над песните, кога ѝ кажале дека нејзиниот Младоженец е на небото, ја напуштила земјата, се воздигнала на небото и им рекла на Ангелите:

 - Излезете!  Направете пат!

 - Што сакаш?

 „Го барам мојот младоженец“, кажа таа.

 - А зошто ти треба?

 - Сакам да го видам.

 И го покажа прстенот што и го подари Христос кога се замонаши.  Во редовите на Ангелите се израдуваа кога видоа прстен сличен на оној на Великомаченичката Екатерина.

 Кога ја покажала Ангелската схима, Ангелите се радувале, извикувале и од нивниот глас ги запалиле врвовите на портите, од радост што во нивниот ранг влегол човек и почнале да ја прегрнуваат и бакнуваат невестата.

 Тие одеднаш замолкнаа.  Затоа што им беше наредено да молчат.  И слушнаа глас, како лесен ветре - „глас на тенко студенило“ (како што читаме во пророкот Илија: „Не во оган, не во земјотрес, Господ не беше во ништо, туку во здивот на мирен ветер“) (Спореди: 1. Цар. 19, 11-12):

 Зошто ме бараш овде?  Зарем не знаеш дека сум во твоето срце?

 Тогаш невестата се разбудила како блажениот Августин и го видела Младоженецот во себе.  Оној што толку го посакуваше и во потрага по кој ги обиколи сите планини и ридови, го виде во своето срце.  Навистина, „Царството Божјо е во вас“ (Спореди: Лука 17:21).

 Нешто слично ми доаѓа во ноќната тишина.  Секој човек го добива на свој начин.  Тогаш ништо не е потребно, сакаш во тој час да го имаш само ова созерцание, оваа сладост, ова духовно задоволство.  Со ова, пеколот не е страшен - всушност, за мене тогаш нема да има пекол.

 Тестирајте се.  Земете ја вашата бројаница.  Молете се еден час, повлечете ја бројаницата.  Уморни сте, тогаш ви треба друга храна - читајте малку, пејте или вклучете се во некаков телесен труд.  Промената на духовната храна е корисна, многу корисна.

 Запомнете едно име за друг живот.  Толку ќе те загрее што се друго згаснува.  И остана само ова име.  Само ова Име и вечни благослови.  Она што јас самиот го доживеав, го зборувам, а што не сум доживеал, ништо не можам да кажам.

 Вечни благослови!  Бесмртен живот!  Вечно блаженство!  Умот молчи.  Умот застанува.  Дали е тогаш можно да се набљудува, да се читаат молитвите на литургијата!  Кога е време да се каже: „Благословено е Царството...“, не можете да продолжите.  Вие се поврзувате со Бога.  Вашиот дух се поврзува со Светиот Дух.  И не можеш да продолжиш, особено со солзи.  Како да ти кажам: почнуваш да чувствуваш некаква вртоглавица, те фаќа не само страв, туку и сладок трепет. Како да се изразим?  „Кој сум јас, Господи… и кој е домот на мојот татко?  (2. Царевите 7:18).  Дали ова значи дека Бог знае и за мене?.. Разбирањето престанува, расудувањето престанува - сè запира.  Не можете да се контролирате, не можете да се молите.  И само седите и плачете - плачи, плачи, плачи.  И не можете да кажете ништо.

 Еднаш старец Јосиф ја напушти Светата Гора за време на Светлата седмица за да ја посети игуманијата Еупраксија.  Помина долго време.  Старец Јосиф им рекол на игуманијата и на другите сестри: „Најдов еден добар свештеник“ (ова е за мене).  Игуменијата се договори со сестрите и ми врза черепче (дел од мошти) .  Кога се врати старецот Јосиф, застана , не се качи и сите се спуштивме кај него.  Старецот ми вели: „Ајде Ефрем, држи ја оваа скуфејка“.  Штом ја ставив на глава, веднаш се „запалив“ од молитвата и Божествената љубов.  „Каква е оваа скуфеика, татко?  го прашувам.  „Кога би знаеле“, рекол старецот, „колку игуменијата Еупраксија се молела за оваа скуфеика!

 Игуманијата Евпраксија му испратила на старец Јосиф бројаница. Изгледа дека беа со педесет чвора.  „Татко“, велам, „дај ми ги овие бројаници“.  - "Земи ги. Ги закачив на иконата на Богородица, која ми ја подари Старецот.  (Ми даде икона и параман уште порано.) Кога бројаницата почна да мириса дење, знаев дека навечер ќе имам молитва.  Кога бројаницата не мирисаше, тогаш немаше молитва.  Тоа беше многу одамна.

 Молитвата, бројаницата, милостината ја привлекуваат Божјата благодат.  Ниту еден грев не ја надминува Божјата благодат.

 Молитвата со бројаница за својот брат, за својот роднина не е залудна.  Бог ќе му помогне кога ќе биде во тешка ситуација.  Бројаницата не само што помага, туку може и да ја спаси душата од пеколот - таква моќ има молитвата.

 Се сетив на дедо ми, кој беше свештеник.На време ние бевме зилоти.  На Литургијата не се чествуваше, бидејќи беше новокалендарец.  Но, јас многу се молев за него со бројаницата и прашав: „Господи, толку Литургии Ти служеше, толку исповеди, помилуј го!“  Ова траеше долго време.

 Една вечер го гледам во сон.  Ме бакнува и ми вели: „Ти благодарам, дете мое.  Сега сум во подобра позиција!“  Наскоро ја гледам баба ми.  Таа ме фаќа за рака и вели: „Дете мое, моли се и за мене, да одам таму каде што е сега твојот дедо“.  Ги видов целосно живи, иако знаев дека се мртви.

 Милоста Божја е огромна.  Старецот Јосиф ни кажа дека не само со помош на Божествената Литургија, туку и со молитва може да се избави душата од пеколот.

 Старецот Јосиф долго се молел за една душа.  На крајот, како што ни кажа, имал визија во која оваа душа признала: „Денес е голем ден за мене - одам во мојот нов дом“.  Така тој добил известување дека оваа душа била спасена.

 Порано, кога сè уште бев почетник, бев силно опколен од ѓаволот: имав телесно војување.  Некако отидов во кревет, а измачување на телото се засили.  Почнав да го читам Светото Писмо со жар.  Потоа, меѓу спиењето и реалноста, гледам во тенок сон: напротив, на вратата од дворот има демон (како што го опишуваат татковците - со рогови, со црни крилја итн.) и потсмешливо се смее. .  Но, тој никако не може да се приближи до мојата ќелија.  Кога се разбудив, отидов и му кажав на старецот Јосиф сè.  Тој ми рече: „Гледаш, дете, со Исусовата молитва го држиш на растојание и не може да ти пријде!“

 Умната молитва, малку по малку, го доведува човекот во состојба која ја дава првата благодат на крштевањето.


Comments